Letošní dealerský contest o nejlepší úpravu sériového Ironu 883 je tady– a my chceme Váš hlas!
15. března 2016 začalo všelidové hlasoání, ve kterém pouze a jedině VAŠE hlasy určí, kdo obsadí první tři místa v celé střední a východní Evropě!!!
Plzeň jde do boje se Sportsterem, který má přezdívku Challenger...
...a chceme Váš hlas :-)!
HLASUJTE ZDE:
https://customkings.harley-davidson.com/cs_CZ/
Koncept naší úpravy je splněním letitého snu, který bezpochyby nesníme jen my sami. Představte si to:
V soboru či neděli ráno sednete na svůj Sportster 883 Challenger s několika málo nezbytnostmi v batůžku na zádech, a vydáte se "po ose" na závody, protože se jede FLAT-TRACK . Příjemná ranní projížďka se zastávkou na kávu u čerpací stanice, zpříjemněná uznalými úsměvy „kolemjedoucích“ končí na plochodrážním stadionu – u vjezdu do depa. Nepřijel jste totiž jako divák, ale jako přímý účastník závodu ;-)! Ačkoli totiž v běžném provozu máte k dispozici odpovídající „předpisový“ stroj, který má hlavní světlomet, všechny čtyři blikače, a SPZ i s osvětlením, po příjezdu do depa během méně než 5ti minut všechnu tuhle (na závodech) přebytečnou zátěž včetně předního brzdiče (jak praví předpis) hravě demontujete, připnete tabulku se startovním číslem – a můžete jít na technickou přejímku!
A až si odtrenujete, odkvalifikujete a odzávodíte "to své", uděláte raz-dva ze svého speciálu opět „street legal“ stroj… Získané věnce si dáte kolem krku, poháry do ruksaku a za uznalých úsměvů poražených konkurentů vyrážíte (opět po ose!) zpátky, pochlubit se kamarádům a rodině…
Filosofie „stylového a syrového motocyklu do provozu i na závodní dráhu“ je tedy podstatou naší úpravy jménem Sportster 883 Challenger.
foto: www.studiotecka.cz
Chceme zdůraznit, že prioritou pro nás byla funkce a smysl stroje. Okázalé úpravy vizuálního rázu či efektní zásahy do konstrukčních skupin, které jsou v serii funkční a uživatelsky příjemné, jaksi nejsou nic pro nás. Větší náklonový úhel, lepší chování v driftu, odlehčení zadní části stroje a designová připomínka staré dobré racingové klasiky – to je ovšem jiná :-)!
Jinak řečeno – rozhodli jsme se upravit seriový 883N Iron tak, aby vznikla originální, stylová a funkční kreace, která zůstane použitelnou ve skutečném světě – ať už na malebných zatáčkovitých silnicích (jakých máme kolem Plzně stovky kilometrů), v dopravní špičce velkoměstského provozu, anebo třeba i na závodní dráze (Challenger plní všechny podstatné závodní regule pro flat track). Neprováděli jsme proto úpravy "za každou cenu", bez podstatného vlivu na funkčnost nebo zvolený styl, hledali jsme úmyslně "rozumnou" a efektivní cestu nebo řešení.
Proto náš Challenger může působit – v rámci Battle of the Kings - snad až „nenápadně“. Věříme, že příznivci, znalci a milovníci zejména sportovní historie Harley-Davidson®Motor Company ocení náš hold modelu XR750 a celé modelové řadě Sportster, která od konce padesátých 20. století ukazuje, jak má vypadat klasický, osobitý, výjimečný a ryzí motocykl pro každý den, jakoukoli příležitost a opravdového jezdce. Sportster 4 Ever!
foto: www.studiotecka.cz
Přehled úprav – Sportster 883 Challenger
Challenger vychází ze sériovéhomodelu XL883N Iron. Většina použitých „speciálních dílů“ pochází z originální produkce Harley-Davidson, některé komponenty jsme vytvořili sami a některým evergreenům
flat-trackových motocyklů od časem proveřených světových specialistů jsme se vyhnout nemohli – a ani nechtěli. Co je tedy „jinak“ oproti standardnímu modelu 883N?:
Přední kolo: 19x12,5, drátěný výplet, černé ráfky (Harley-Davidson)
Zadní kolo: 19x12,5, drátěný výplet, černé ráfky (Harley-Davidson)
Pneu (přední/zadní): 130x80 19“ H8 Flat Track 130x80 19“ (Mitas)
Přední brzda: rychlospojka vedení brzdové kapaliny, umožňuje snadnou demontáž / montáž kompletního původního brzdiče (originální řešení H-D® Plzeň)
Zadní kapotáž/sedlo: XR style tail section (Storz Performance/Saddlemen)
Podsedlová část: Originální úprava H-D® Plzeň - special guest Petr Vícha
Výfukový systém: 2-2 dirt-track stainless steel (Supertrapp)
Sání vzduchu: Stage I Air Cleaner Kit (Screamin´ Eagle), S.E. Rain Sock (Screamin´Eagle)
Přední vidlice a pérování: kompletní vidlice původní (883N model 2016), horní/spodní držák vidlic (brejle J)
XL1200X model 2012 (Harley-Davidson). Řídítka XL883R (Harley-Davidson).
Zadní kyvná vidlice a tlumiče pérování: vidlice a pérování původní (XL88RN model
2016), instalován Rear Suspension Lift Kit 1,5“ (H-D Pilsen)
Elektroinstalace: původní, instalován „kill-switch“ (povinná výbava pro racing použití)
Nádrž: XL1200X model 2012 (Harley-Davidson)
Startovní číslo: rychloupínací (H-D® Pilsen / Harley-Davidson)
Stupačky / shifter peg: Nostalgia Style Collection White (Harley-Davidson)
Lakování: Snow White Solid / Patriot Racing Striping (BobGarcia),
Emblem na nádrži: replika emblemu Sportster C/CH 1958 – 1960 (Harley-Davidson / Studio Tečka)
Sportster 883 Challenger – pro jezdce který chce nejvíc
foto: www.studiotecka.cz